شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

حلقه های صالحین پایگاه فریده

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

به نام خداوند بخشنده مهربان








حلقه صالحین شهید غلامعلی پیچک


در مورخ 1394/5/27 حلقه صالحین شهید غلامعلی پیچک با محوریت نماز و قرآن به سر گروهی اشرف منتهایی در پایگاه فریده برگزار شد.

اسرار عبادت

اسرار وضو

اشرف منتهایی سرگروه حلقه صالحین گفت: برای عبادت اسرار، حکمت و آدابی ذکر شده است، از مهمترین عبادات نماز است که شروع آن با وضو می باشد. اگر وضو با آداب و دعاهایی که ذکر شده انجام شود. حضرت علی (علیه السلام) فرموده اند: خداوند در برابر هر قطره آب برای او فرشته ای می آفریند که تقدیس و تسبیح و تکبیر گوید و ثواب آن را تا قیامت برای او می نویسد البته همانطور که بیان شده دعاهایی که در روایت آمده خوانده شود و با حال حضور باشد در اینصورت خداوند فرشته های علمی و عملی خلق می کنند.

وی افزود: حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند: هیچ مسلمانی نیست که وضو بگیرد و هنگام وضو این دعا را بخواند: "سبحانک اللهم و بحمدک اشهد ان لا الله الا انت، استغفرک و اتوب الیک، اللهم اجعلنی من التوابین واجعلنی من المتطهرین" جز اینکه عمل وی در برگه ای نوشته می شود و بر آن مهر نهاده و زیر عرش الهی قرار می گیرد تا روز قیامت که سربسته به او باز می گردد.

اسرار تکبیرةالاحرام

روایت شده از حضرت اباالحسن وسی ابن جعفر (علیه السلام): نبی گرامی اسلام (علیه السلام) چون شبانگاه به آسمان بر ده شد از هفت حجاب گذشت و نزد هر حجاب یک تکبیر گفت، از این رو خداوند عزوجل او رابه نهایت بزرگواری رساند.

منتهایی ادامه داد: همچنین امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: تکبیرهای اول نماز از آن رو هفت عدد است که اصل نماز دو رکعت است و با هفت تکبیر گشوده می شود: تکبیرة الاحرام، تکبیر رکوع، دو تکبیر سجده های رکعت اول، تکبیر رکوع رکعت دوم و دو تکبیر سجده های رکعت دوم. پس وقتی انسان بر آغاز نمازش هفت تکبیر گفت و بعضی از تکبیر های بین نماز را فراموش کرد و یا به طور کلی از آنها غافل ماند، نقصی به نمازش وارد نمی شود.

اشرف منتهایی در آخر گفت: دلیل عدم تلافی دو حدیث این است که یکی تکوینی و در شب معراج بیان شده و دیگری تشریعی و در عالم اعتبار تنزل یافته است. نماز گذار باید پس از شناخت نماز و هدف والای آن جان را به آداب نماز بیاراید تا به تاویل آن دست یابد و بداند تعدد تکبیرات از باب تاءکید نیست بلکه از باب مرتبه ای خاص است.


حلقه صالحین پایگاه فریده/مضرات ماهواره

به گزارش خبرنگار قسم از پایگاه فریده حوزه 318حضرت سمانه (سلام الله علیها) ناحیه شهیدمحلاتی، حلقه صالحین شهید غلام علی پیچک با سرگروهی خانم منتهایی در مورد ماهواره، دجال واره و از آسیب آن و مضراتش برجامعه، خانواده ها و علی الخصوص جوانان گفتگو شد. که حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند: دستگاه ماهواره جزء آلات مشترک است هم استفاده خوب وهم استفاده بد از آن می شود. و مثل سم می ماند که به اشخاص آسیب می زند. و نیز در این حلقه، قرآن سوره مریم از آیه 50 تا آیه 60 تفسیر شد.

1